Sunday, April 6, 2008

Di mana silapnya?

Sufiah Yusuf, a Malaysian math prodigy winning the hearts of many entered Oxford at the age of 13. She could’ve been a very rich women by now. Instead, she is charging £130 per hour for sex.

Now who’s to blame?
Sufiah Yusuf anak kepada pasangan Yusuf berasal dari Pakistan dan Beribukan Halimahton dari Muar, Johor pernah mencipta sejarahnya yang tersendiri apabila diterima masuk ke pengajian di Universiti Oxford pada seawal usia 13 tahun. Namun pada usia 15 tahun, Sufiah telah menghilangkan diri dari kampus hingga kemudiannya ditemui di Bournemouth, bekerja di sebuah hotel di sana.

Suffiah tidak mahu pulang ke pangkuan keluarga kerana disifatkannya seperti hidup dalam neraka. Seterusnya Sufiah diletakkan di bawah jagaan sebuah pertubuhan sosial untuk kembali menyambung pengajian sarjananya di Oxford. Hidup Sufiah terus dilambung ombak, apabila perkahwinannya pada usia 19 tahun dengan Jonathan Marshall, runtuh hanya bertahan setahun selepas didirikan.

Baru-baru ini, berita tentang Sufiah Yusuf dipaparkan kembali apabila bapanya ditangkap atas dakwaan mencabuli dua kanak-kanak berusia 15 tahun yang mengikuti kelas tusyen accelerated learing kendaliannya.

Seterusnya wartawan akhbar News of the World (NOTW), mendedahkan bahawa Sufiah Yusuf, kini terhumban ke lembah hitam dengan nama samarannya Shilpa Lee, sebagai pelacur di Manchester dengan bayaran £130!

No comments: